פחחות רכב – ענף עסקי בצמיחה מתמדת

מאות אחדות של מוסכי פחחות רכב וצבע מצויים בישראל בפרישה גיאוגרפית רחבה. בנוסף, מחלקות פחחות רכב רבות פועלות בתוך מוסכים כלליים ומספקות שירותים במסגרת כלל שירותי המוסך.
מוסכי פחחות רכב נמצאים ברובם בבעלות פרטית והם מוגדרים כעסקים קטנים. תאונות הדרכים הרבות המתרחשות בכבישי הארץ גורמות לנזקים במאות מיליוני שקלים מדי שנה הן בתחום האנושי והן בנזקים לרכוש. רוב הפניות לביצוע עבודות פחחות רכב הן תוצאה של תאונות דרכים. ככל שמספר התאונות גדל כך צומח יותר ענף זה ובמקביל- גדלה בו התחרות.
הכסף הגדול המתגלגל בענף זה מצוי ברובו בעבודות המכוסות על יד חברות הביטוח. עבודות שאינן מכוסות באופן ביטוחי ומי שנושא בהוצאותיהן הם הנהגים בעצמם, הן העבודות שעלותן נמוכה מסכום ההשתתפות העצמית של בעל הפוליסה ובמקרה כזה, לא מערבים כלל את חברות הביטוח. מוסכי פחחות רכב העובדים עם חברות הביטוח מכונים ‘מוסכים בהסדר’. ישנם מוסכים המספקים שירות מלא לנהגים לאחר תאונה והם אלו שמטפלים גם בניירת וגם בפנייה אל החברה המבטחת ובכך חוסכים הרבה בירוקרטיה לנהג הנרגש והמתוסכל. במקרים כאלה, חברת הביטוח משלמת עבור התיקון בהפחתת ההשתתפות העצמית – ישירות למוסך.
המוסכים לפחחות רכב מטפלים גם בלקוחות פרטיים, כאלה המעדיפים לפנות בעצמם למוסך שאינו ‘מוסך הסדר’. הם משלמים עבור התיקון ומקבלים החזר מחברת הביטוח.
מלבד לקוחות חברות הביטוח ולקוחות פרטיים ישנם הלקוחות המוסדיים שהם חברות, ארגונים ותאגידים גדולים המחזיקים ציים של מאות כלי רכב. לקוחות מוסדיים מגבשים הסכמים מיוחדים עם המוסכים לביצוע עבודות פחחות וצבע ולא תמיד במסגרות ביטוח כלשהן כי אם ישירות בינן לבין המוסכים. מסתבר, שלעיתים אפשר לחסוך חיסכון משמעותי בעלויות הגבוהות של ביטוחי הרכב הודות לקביעת דמי השתתפות עצמית גבוהה מהרגיל או כיסוי נזקים לצד שלישי בלבד.
פחחות רכב – ענף בצמיחה עם תחרות קשה
התחרות בין המוסכים מתרחשת כאשר עסקים דומים פועלים בקרבה גיאוגרפית צמודה. זהו רק פרמטר אחד של התחרות. כיום, מה שיקבע את גורל המוסך הוא טיב ואיכות העבודה שהוא מציע, השירות שהוא מעניק ללקוחות, התוצר הסופי של העבודה והמחירים הנוחים שהוא יכול להציע. מוסך לפחחות רכב נמדד גם באיכות החלפים שהוא מספק בתיקון. הוא האחראי הבלעדי על מקור החלפים בין אם הוא מתקין חלקים מקוריים ובין אם הוא רוכש חלקים מכלי רכב שפורקו.
אין ספק שלקוחות מרוצים ישובו לפקוד את המוסך שביצע עבודה לשביעות רצונם והם גם ימליצו עליו לאחרים. מוניטין הוא נכס וצריך לעבוד קשה עד שמשיגים אותו. מוסך לפחחות רכב עם מוניטין הוא מוסך משגשג ומצליח.

Comments

comments