פחחות וצבע – דברים שכדאי לדעת

רוב הנהגים חושבים שיש לבצע תיקוני פחחות וצבע ברכבים רק לאחר תאונה. זו טעות נפוצה כי תיקוני פחחות וצבע לאחר תאונה הם רק סיבה אחת מכלל הסיבות שצריך להכירן ולנהוג על פיהן.
ברור שלאחר תאונה נדרש, לפי הצורך, להחליף חלקים כמו מכסה מנוע, פגוש או דלת. אבל גם לאחר מספר שנות שימוש, אם הצבע המקורי דהה או אם רוצים לחדש אותו או להחליפו מטעמים אסתטיים, זו סיבה טובה לבצע צביעה חדשה למכונית. גם כאשר הפח מתחיל להחליד במקומות שונים זו חובה לבצע תיקוני צבע כדי לעצור את התופעה. בעלי רכב רבים מביאים את רכבם לתיקוני פחחות וצבע כהכנה לפני מכירת הרכב כי רכב מטופח ומטופל שומר על ערכו ונמכר טוב ומהר יותר מרכב מוזנח ושרוט. זאת עובדה ואין עליה עוררין.
בעלי רכבים רבים מסתייגים מנושא הצבע ואף מביעים מורת רוח וחוסר אמון בתהליך. אין ספק שהם חוו עבודות פחחות וצבע שלא היו ברמה גבוהה ומכאן נובעת התייחסותם השלילית והבלתי עניינית. אחד הדברים החשובים שיש לזכור בנושא טיפול ברכב בכלל ופחחות וצבע בפרט הוא שיש לבחור מוסך שהוא מוסך ייעודי לפחחות וצבע לרכב, שיהיה מורשה מטעם משרד העבודה, שיהיה לו ותק וניסיון של שנים ושבעל המוסך ועובדיו יכירו את כל הטכניקות החדישות והרכבי הצבעים המצויים בשוק העכשווי.
כדאי לדעת גם שעבודת פחחות לרכב היא איננה רק תיקון קוסמטי ואינה קשורה רק לאסתטיקה. המטרה המידית היא שחזור המראה הראשוני של הרכב לפני הפגיעה אבל במוסך רציני, יבדקו תוך כדי תיקוני הפח אם אין פגיעה בטיחותית בשלדת הרכב, שהיא המשמעותית יותר ודורשת התייחסות אחרת. זוהי ההזדמנות לבצע בדיקת תקינות מקיפה לרכב כמו גם ההזדמנות לחדש את צבע הרכב.
ישנם מוסכים הנותנים שירותי פחחות וצבע מתקדמים. המשמעות היא שהם צובעים את הרכב בשיטות ממוחשבות ובתנורים חדישים ומתקדמים הפועלים בוואקום, בסטריליות ובחום. שיטה זו מבטיחה קבלת מרקם צבע אחיד ועמידות הצבע לאורך זמן. מוסכים מתקדמים אלה יודעים גם לבצע תיקונים נקודתיים כמו תיקוני חלודה, ריקבון בפח ותיקוני צבע באמצעות חומרים חדישים ורב תכליתיים המונעים ועוצרים את תהליך ההרס.
פחחות וצבע הם מדע מדויק עם שילוב של הבנה, ידע ונגיעה אמנותית לקבלת התוצאות הטובות ביותר. חשוב למצוא את המוסך הטוב ביותר עבור הרכב שלכם וחשוב לא פחות לקבל את השירות הטוב והמהיר ביותר – לשביעות רצונכם המלאה.

Comments

comments